قبل از هرچیز باید یه نکته ای در خصوص مثلث کارباید برای شما عرض کنم
شاید تا به حال نام مثلث کار را به دفعات شنیده باشید و در موردش بدانید مثلث کار به مثلث فرضی اطلاق می شود که سه رکن مهم در هر اشپزخانه یعنی اجاق گاز,یخچال,سینک ظرفشویی در سه راس آن قرار می گیرد.در هر اشپزخانه اصولی و کاربردی باید مثلث کار وجود داشته باشد.
                                                                 


قدم اول یادداشت طراحی
بسیار مهم است که ایده ای خودرا از گوشه کنار ذهن تان جمع اوری و به همراه موارد مورد علاقه خود به صورت منسجم و مکتوب داشته باشید.
دفترچه ای تهیه کنید و ایده هایی که در ذهن دارید و هر لحظه ممکن است به ذهن تان برسد,که در حین مصاحبه با اعضای خانواده مطرح میشود,سبک و رنگ هایی که می خواهید و نمی خواهید استفاده شود,مواردی که اجرای شان در دکوراسیون اشپزخانه شما باید و نباید محسوب می شود,حتی عکس ها ونمونه هایی که به شما ایده می دهد و به انچه می خواهید نزدیکند و صدها نکته دیگر لازم است پیش رویتان باشدو فراموش نشود را درآن بنویسید واز ان به عنوان یک مرجع برای تصمیم گیری استفاده کنید
قدم دوم آنالیز وبررسی اشپزخانه فعلی
با نگاهی منقد و ریز بین اشپزخانه خانه را نگاه کنید و به بررسی ان بپردازید.ببینید چه تغییراتی نیاز است در اشپزخانه انجام شود تا راحتی و کاربردی بودن فضا افزایش ایا فضای ذخیره سازی به انداره کافی وجود دارد یا از کمبود ان رنج می برید ؟ اندازه یخچال به نسبت نیاز و سبک زندگی شما مناسب است ؟ میزان پیشخوان موجود در اشپزخانه برای تان کفایت میکند ؟ این موردبررسی قرار می گیرد وانچه نیاز است تغییر کند وانچه نیازی به تغییر ندارد را یادداشت کنید درارزیابی فضا و نیازها موارد متعددی تاثیر گذار است و بایدمد نظر قرار گیرد.تعداد اعضای خانواده,سبک زندگی واشپزی, میزان رفت وامد مهمان به خانه,روش وسبک شما در میزبانی از جمله مهم ترین این موراد هستند.
قدم سوم تهیه فهرست خواسته ها
علاوه بر موراد ضروری ومورد نیاز مورادی که قلبا دوست دارید به فهرست خود اضافه کنید. برای مثال دلتان میخواهد اجاق گازی خاص داشته باشیدیا از کاشی های مورد علاقه خود برای پوشش دیوار استفاده کنید.پس از تهیه فهرست مورد نظر براساس وسع مالی و بودجه انها را اولویت بندی کنید.
قدم چهارم ترسیم پلان فعلی اشپزخانه قبل از تغییر
ابتدا پلان خام را با خطوطی ساده ترسیم کنیدو سپس ان راه به کاغذ طراحی منتقل کنید.اول از اندازه گیری طول وعرض فضا فضا شروع کنید,سپس به اندازه گیری در و پنجره ها,سینک وجای قرار گیری تجهیزات بپردازید,کافیست این اندازه ها را به یک نسبت کوچک کرده و برحسب مقادیدر بدست امده پلان را بکشید.جای قرار گیری کلید وپریزها,در وپنجره,یخچال,اجاق گاز,سینک را با استفاده از نمادهای خاص ان مشخص کنید.دیوارحامل یعنی دیواری که به هیچ عنوان امکان حذف ان وجود ندارد نیز باید تعیین شود.حال از روی پلان به تصمیم گیری و کشف نواقص و نیازهای فضا بپردازید.